معرفی مینی فرز

برای خرید دریل به چه نکاتی توجه کنیم؟
۱ مهر ۱۳۹۸
معرفی مینی فرز شارژی
۱ مهر ۱۳۹۸
برای خرید دریل به چه نکاتی توجه کنیم؟
۱ مهر ۱۳۹۸
معرفی مینی فرز شارژی
۱ مهر ۱۳۹۸

معرفی مینی فرز

تاریخ مقاله:۱۳۹۷/۷/۱

فرز ابزاری نسبتاً ارزان بوده و در نگاه اول تمام آن‌ها شبیه هم هستند به‌طوری‌که ممکن است وسوسه شوید و مدلی ارزان خریده و با آن کار خود را انجام دهید. جدا از تمام شباهت‌هایی که بین برندهای مختلف وجود دارد باید این نکته را مد نظر قرار دهید که کار با فرز معمولا زمان‌بر است. برخلاف دریل که تنها از آن تنها برای ایجاد سوراخ و بستن پیچ استفاده می‌شود، در استفاده از فرز باید چندین مرحله روی قطعه کار کنید که نیازمند زمان زیادی است. دوام، اهمیت بالایی در انتخاب فرز دارد پس باید فرزی را انتخاب کنید که قدرت کافی برای انجام کاری که می‌خواهید انجام دهید را داشته باشد.

مینی فرز

به طور کلی، مینی فرز دستگاهی است که صفحاتی با ابعاد ۱۸ سانتی‌متر یا کوچک‌تر روی آن نصب می‌شود. این دستگاه برای ایجاد انواع برش و سنگ‌زنی و به‌خصوص مواقعی که قابل حمل بودن و قدرت مانور مهم است، مناسب است. مینی فرز ۱۰ سانتی‌متری یا ½ اینچی یا ۱.۲۷ سانتی‌متری از پرطرفدارترین نوع مینی فرز هستند. طول مینی فرز حدوداً برابر ۳۰ سانتی‌متر بوده و مدل‌های مختلفی دارد. مینی فرز در انواع مختلف برقی، بی‌سیم (شارژی) و بادی (پنوماتیک) وجود دارد.
روی مینی فرز صفحاتی با قطر ۱۸ سانتی‌متر نصب می‌شود. کوچک‌ترین قطر صفحه که برای کارهای ظریف به کتر میرود ۷.۵ سانتی متر است.

ویژگی های مینی فرز

  1. موتور بدون زغال (Brushless) همان‌گونه که از اسمش برمیاد با ذغال کار نکرده و درنتیجه نیازی هم به تعویض ذغال ندارد و کارایی مدل‌های شارژی را افزایش می‌دهد، سریع‌تر خنک شده و طول عمر ابزار را افزایش می‌دهد.
  2. سیستم ضدقلاب (Kick Back Stop) وقتی احساس کند که صفحه گیر کرده است موتور را در کسری از ثانیه متوقف می‌کند و اجازه نمی‌دهد که دستگاه به دلیل گیر کردن صفحه، ناگهان تکان خورده و از دست شما خارج شود.
  3. کلید ضامن، از روشن شدن اتفاقی و تصادفی دستگاه جلوگیری می‌کند. اگر چنین ضامنی وجود نداشته باشد ممکن است اتفاقی دست شما روی کلید دستگاه رفته و موتور آن روشن شود که ممکن است به شما آسیب برساند.
  4. دسته ضد لغزش دستگاه از کرختی و بی‌حسی دست جلوگیری کرده و امکان کنترل راحت دستگاه را فراهم می‌کند. این ویژگی برای مواردی که مدت زمان زیادی با فرز کار می‌کنید کاربرد دارد.
  5. دیمر یا سرعت متغیر اجازه می‌دهد تا سرعت صفحه را کنترل کنید و در مواقعی که دما بالا می‌رود و ممکن است قطعه کار بسوزد، سرعت آن را کم کنید.

امید واریم از این مقاله لذت برده باشید و منتظر نظرات شما هستیم .

در مقاله های بعدی انواع مینی فرز رو شرح میدیم. 🙂

گرد اورنده: گروه صنعتی نیرو صنعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *